Pages

Tuesday 4 December 2007

Baru-baru ini

Tengok Sepuluh Tahun Sebelum Merdeka. Rencana pendek tentang apa yang tak dicerita banyak dalam buku teks sejarah tentang kelahiran negara ini. Tengok seorang diri. Ada ajak seorang hamba Allah tengok sama, tapi dia tolak. (Masa itu dia ada masalah rumah tangga.)

Pertama kali pandu MPV. Ada orang tak sihat, dia minta bawakan dia ke klinik. Guna MPV dia. Risau juga masa nak letak. Tapi alhamdulillah, ada jumpa tempat ruang yang luas.

Jumpa kawan lama dari Indonesia. Masa raya dulu dia pulang ke tanahairnya selepas tamat belajar. Tak sangka dia kembali ke KL. Tapi minggu lepas nampak ada perempuan tengah bawa 'baby' lelaki baru pandai berjalan berjalan-jalan. Eh, itu isteri si Dhani (bukan nama sebenar). Kata saya dalam hati. Mana Dhani?, saya tanya Mrs. Dhani. Dhani? Oh, dia di bangunan sana. Saya tak sempat nak ke tempat kawan saya, tapi beberapa hari kemudian saya telefon dia dan kami berborak panjang. Dah lama kami nak ke kedai buku Indonesia di Wisma Yakin, tapi tak jadi-jadi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 introspector. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan