Pages

Tuesday 5 August 2008

Al-Fatihah buat S. Othman Kelantan

Minggu lepas, salah seorang daripada penerima anugerah Sasterawan Negara, S. Othman Kelantan (novelnya Juara telah difilemkan oleh U-Wei Saari sebagai Jogho), telah kembali ke rahmatullah. Al-Fatihah.

Saya dapat tahu tentang pemergian beliau daripada seorang teman sekerja, yang juga anak saudara beliau. Kata teman saya masa dia kecil dulu dia dan adik-beradik sering menyerbu rumah allahyarham yang penuh dengan buku. Sampai ke siling.

(Saya pun ada pak saudara yang macam tu, tapi dia garang... Tengok ja, tak berani usik. Tapi sejak saya jadi 'tua', saya pun faham perasaan pakcik saya... sikit-sikit.)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 introspector. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan