Pages

Sunday 3 February 2008

Tiba-tiba teringat

Sehari dua sebelum tu, tiba-tiba saya teringat. Di mana beliau sekarang? Apa khabar beliau? Kenapa lama tak dengar berita?

Masih hidupkah beliau?

Rupa-rupanya masih, masa tu. Tetapi esok lusanya keluar berita: Tuan Haji Datok Ishak bin Baharom, bekas mutfi Selangor, sudah kembali ke rahmatullah.

Saya tak terkata apa-apa.

Allahyarham Datok Haji Ishak bin Baharom adalah salah seorang yang segani keperibadiannya. Beliau seorang yang sangat bersopan santun dalam berbicara. Beliau juga, menurut apa yang dikhabarkan oleh saudara mara saya, seorang yang boleh dikira sekampung dengan nenek saya. Beberapa orang tua dalam keluarga saya dikatakan rapat dengan arwah.

Saya tak berapa tahu tentang isi pemecatan beliau dan sebagainya. Cuma kesantunan beliau yang saya tak dapat lupa. Hingga sekarang.

Ya Allah, rahmatilah hambaMu Haji Ishak bin Baharom, terimalah amal-amal solehnya, ampunkanlah dosa-dosanya dan permudahkanlah perjalanannya ke syurgaMu. Amin.

Al-Fatihah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 introspector. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan